Sistema Arbitral de Consum

 

Sistema Arbitral de Consum

 

Què puc fer si la resposta a la meva reclamació no em sembla correcta?

COMERCIALIZADORA REGULADA GAS & POWER, S.A està adherida al Sistema Arbitral de Consum, un servei públic, voluntari i gratuït per resoldre conflictes entre consumidors i empreses sense haver d’acudir als tribunals ordinaris.

Si no estàs d’acord amb la solució a la teva reclamació, pots presentar una sol·licitud d’arbitratge al registre de la Junta Arbitral competent o a qualsevol dels llocs a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre (com qualsevol sol·licitud adreçada a l’Administració: registres administratius, oficines de Correus, etc.).

 

Què és una Junta Arbitral de Consum?

Les Juntes Arbitrals de Consum són òrgans administratius que gestionen l’arbitratge institucional de consum en l’àmbit territorial propi de l’administració pública a la qual estan adscrites, facilitant una solució als conflictes de consum entre consumidors i empreses. És necessari que el client hagi presentat prèviament una reclamació a la companyia. L’adhesió de COMERCIALIZADORA REGULADA GAS & POWER, S.A al Sistema Arbitral de Consum opta prioritàriament per un arbitratge que es decideixi en dret.

 

Quan puc presentar una sol·licitud d’arbitratge?

Si no estàs d’acord amb la solució a la teva reclamació o no has rebut resposta en un termini d’un mes des de la seva presentació.

 

Quin tipus de reclamacions admet?

Les reclamacions que poden presentar-se al Sistema Arbitral de Consum són les relatives a tota l’activitat que desenvolupa la companyia comercialitzadora.

 

Com sol·licito aquest sistema arbitral?

Si la reclamació compleix els requisits per poder acudir al Sistema Arbitral de Consum, es pot presentar una sol·licitud d’arbitratge en qualsevol de les Juntes Arbitrals que formen part del Sistema Arbitral de Consum. La competència territorial es determina segons l’article 7 del Reial decret 713/2024, de 23 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament que regula el Sistema Arbitral de Consum.

 

Quins passos té el sistema arbitral?

El procés arbitral inclou una fase de mediació prèvia, directa entre el client i l’empresa, per intentar arribar a un acord que resolgui la reclamació sense que intervinguin els àrbitres. Si es tanca un acord previ, aquest es recull en un laude conciliatori. Si en la mediació no s’arriba a cap acord, s’iniciaria el procediment arbitral, en el qual les parts han de presentar tota la documentació, respostes, al·legacions i proves disponibles. L’arbitratge es resol amb un laude arbitral, d’obligat compliment, que té la mateixa validesa que una sentència judicial.

 

Què puc fer si la resposta a la meva reclamació no em sembla correcta?

Com a alternativa a la Junta Arbitral de Consum, pots acudir a un organisme de consum o a una associació de consumidors per presentar la teva reclamació. Serà aquesta entitat la que contacti amb COMERCIALIZADORA REGULADA GAS & POWER, S.A per reclamar en el teu nom. Els passos a seguir seran els que t’indiqui la pròpia organització.

 

Llistat de Juntes Arbitrals

Llistat de juntes arbitrals accessible en l’enllaç següent: Juntes Arbitrals | Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030