Sistema Arbitral de Consum
Comercialitzadora Regulada està adherida al Sistema Arbitral de Consum, un servei públic voluntari i gratuït per a resoldre conflictes entre consumidors i empreses sense haver d'acudir als tribunals ordinaris. L'adhesió de Comercialitzadora Regulada al sistema arbitral és a través de la Junta Arbitral Nacional i de les Juntes Arbitrals de les Comunitats Autònomes.
Per a acudir a l'arbitratge el consumidor deu prèviament haver presentat reclamació als canals d'Atenció al client de Comercialitzadora Regulada i estar en desacord amb la seva resolució, o no haver rebut resposta en el termini de 30 dies.
Les reclamacions que poden presentar-se al Sistema Arbitral de Consum són les relatives a la contractació, la facturació, el cobrament i/o l'atenció rebuda per part de la companyia comercialitzadora.
No poden ser objecte del Sistema Arbitral de Consum les reclamacions sobre assumptes propis de la companyia distribuïdora, com a lectura de comptadors, extensió de xarxa, concessió d'accessos, inspecció, qualitat de subministrament (incloent la seva continuïtat o interrupció) i possibles danys causats per incidències en la xarxa elèctrica; ni aquelles qüestions que derivin de frau en la xarxa (incloent equips de mesura), com ara intervencions manuals, electròniques o de qualsevol tipus que es duguin a terme amb la finalitat de pertorbar el correcte subministrament, ni aquelles per import superior a 2000 euros, ni per pobresa energètica, ni per danys i perjudicis.
El procés arbitral inclou una fase de mediació prèvia per a intentar arribar a un acord que resolgui la reclamació sense que intervinguin els àrbitres. Si es tanca un acord previ, aquest es recull en un laude conciliatori.
Si en la mediació no s'arribés a acord, s'iniciaria el procediment arbitral, en el qual les parts han de presentar tota la documentació, respostes, al·legacions i proves disponibles. L'arbitratge es resol amb un laude arbitral, d'obligat compliment, que té la mateixa validesa que una sentència judicial.
Si la reclamació compleix amb els requisits per a poder acudir al Sistema Arbitral, es pot presentar una sol·licitud d'arbitratge en la Junta Arbitral de Consum de la Comunitat Autònoma, en la Junta Arbitral Nacional de Consum o a través d'una Associació de Consumidors.
Llistat juntes arbitrals
De conformitat amb el que es preveu en el Dret Europeu, s'informa de l'existència de la plataforma de revisió de litigis en línia de la Comissió Europea, accessible en el següent enllaç: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
.