Sistema Arbitral de Consum

Sistema Arbitral de Consum

Comercializadora Regulada està adherida al Sistema Arbitral de Consum, un servei públic voluntari i gratuït per resoldre conflictes entre consumidors i empreses sense haver d’acudir als tribunals ordinaris. L’adhesió de Comercializadora Regulada al sistema arbitral és a través de la Junta Arbitral Nacional i de les Juntes Arbitrals de les comunitats autònomes.

Per acudir a l’arbitratge, el consumidor ha d’haver presentat prèviament reclamació als canals d’Atenció al Client de Comercializadora Regulada i estar en desacord amb la seva resolució, o no haver rebut resposta en el termini de 30 dies.

Les reclamacions que es poden presentar al Sistema Arbitral de Consum són les relatives a la contractació, la facturació, el cobrament i/o l’atenció rebuda per part de la companyia comercialitzadora.

No poden ser objecte del Sistema Arbitral de Consum les reclamacions sobre assumptes propis de la companyia distribuïdora, com la lectura de comptadors, l’extensió de xarxa, la concessió d’accessos, la inspecció, la qualitat del subministrament (inclosa la seva continuïtat o interrupció) i els possibles danys causats per incidències a la xarxa elèctrica; ni aquelles qüestions que derivin de frau a la xarxa (inclosos els equips de mesura), com ara intervencions manuals, electròniques o de qualsevol mena que es duguin a terme per pertorbar el correcte subministrament, ni aquelles per un import superior a 2.000 euros, ni per pobresa energètica, ni per danys i perjudicis.

El procés arbitral inclou una fase de mediació prèvia per intentar arribar a un acord que resolgui la reclamació sense que hi intervinguin els àrbitres. Si es tanca un acord previ, aquest es recull en un laude conciliatori.

Si en la mediació no s’arribés a acord, s’iniciaria el procediment arbitral, en el qual les parts han de presentar tota la documentació, respostes, al·legacions i proves disponibles. L’arbitratge es resol amb un laude arbitral de compliment obligatori que té la mateixa validesa que una sentència judicial.

Si la reclamació compleix els requisits per poder acudir al Sistema Arbitral, es pot presentar una sol·licitud d’arbitratge a la Junta Arbitral de Consum de la comunitat autònoma, a la Junta Arbitral Nacional de Consum o a través d’una associació de consumidors.

Llista de juntes arbitrals

D’acord amb el que preveu el dret europeu, s’informa de l’existència de la plataforma de revisió de litigis en línia de la Comissió Europea, accessible a l’enllaç següent: http://ec.europa.eu/consumers/odr/