Sistema Arbitral de Consumo
Sistema Arbitral de Consumo
Comercializadora Regulada está adherida ao Sistema Arbitral de Consumo, un servizo público voluntario e gratuíto para resolver conflitos entre consumidores e empresas sen ter que acudir aos tribunais ordinarios. A adhesión de Comercializadora Regulada ao sistema arbitral é a través da Xunta Arbitral Nacional e das Xuntas Arbitrais das Comunidades Autónomas.
Para acudir á arbitraxe o consumidor debe previamente presentar reclamación nas canles de Atención ao cliente de Comercializadora Regulada e estar en desacordo coa súa resolución, ou non recibir resposta no prazo de 30 días.
As reclamacións que se poden presentar ao Sistema Arbitral de Consumo son as relativas á contratación, a facturación, o cobramento e/ou a atención recibida por parte da compañía comercializadora.
Non poden ser obxecto do Sistema Arbitral de Consumo as reclamacións sobre asuntos propios da compañía distribuidora, como lectura de contadores, extensión de rede, concesión de accesos, inspección, calidade de subministración (incluíndo a súa continuidade ou interrupción) e posibles danos causados por incidencias na rede eléctrica; nin aquelas cuestións que deriven de fraude na rede (incluíndo equipos de medida), tales como intervencións manuais, electrónicas ou de calquera tipo que leven a cabo co fin de perturbar a correcta subministración, nin aquelas por importe superior a 2000 euros, nin por pobreza enerxética, nin por danos e prexuízos.
O proceso arbitral inclúe unha fase de mediación previa para tentar chegar a un acordo que resolva a reclamación sen que interveñan os árbitros. Se se pecha un acordo previo, este recóllese nun laudo conciliatorio.
Se na mediación non se chegase a acordo, iniciaríase o procedemento arbitral, no que as partes deben presentar toda a documentación, respostas, alegacións e probas dispoñibles. A arbitraxe resólvese cun laudo arbitral, de obrigado cumprimento, que ten a mesma validez que unha sentenza xudicial.
Se a reclamación cumpre cos requisitos para poder acudir ao Sistema Arbitral, pódese presentar unha solicitude de arbitraxe na Xunta Arbitral de Consumo da Comunidade Autónoma, na Xunta Arbitral Nacional de Consumo ou a través dunha Asociación de Consumidores.
Listaxe xuntas arbitrais
De conformidade co previsto no Dereito Europeo, infórmase da existencia da plataforma de revisión de litixios en liña da Comisión Europea, accesible na seguinte ligazón: http:/ec.europa.eu/consumers/odr/