Que é o Bono Social?

Que é o Bono Social?

O bono social é un desconto aplicado polas comercializadoras de referencia aos clientes que teñan a consideración de consumidor vulnerable. Actualmente, existen dous tipos de Bono Social que se percibirán de forma conxunta:

 

  • Bono Social Eléctrico,  con  desconto na factura de electricidade para consumidores vulnerables.
  • Bono Social Térmico,  con axudas  para os consumidores vulnerables que dispoñan de Bono Social Eléctrico, destinadas a calefacción, auga quente sanitaria ou cociña.

Como preparar a solicitude?

Como preparar a solicitude?

Cales son os requisitos?

Coñece os requisitos que debes cumprir para poder solicitar o Bono Social aquí

Que documentación necesitas presentar?

Asegúrate de reunir toda a documentación necesaria para presentar.

Como cubrir a solicitude?

Podes descargar e cubrir o formulario desde aquí, ou se o prefires acudir ás nosas tendas.

Como envío a miña solicitude?

Elixe a canle que mellor se adapte ás túas necesidades.

Bono Social Eléctrico

Bono Social Eléctrico

O bono social eléctrico é un mecanismo de desconto na factura eléctrica, fixado polo Goberno, co fin de protexer determinados colectivos de consumidores económica ou socialmente máis vulnerables. 

O Real Decreto 897/2017 de 6 de octubre de 2017, contempla todas las condiciones y criterios socioeconómicos necesarios para acceder a este Bono Social. También el  Real Decreto 15/2018, de 6 de octubre, amplía y mejora las condiciones indicadas en el RD 897. Asimismo, el  Real decreto lei 6/2022 do 29 de marzo, introduce modificacións e contén novos colectivos beneficiarios do bono social.

Tamén, o   Real decreto lei 18/2022, do 18 de outubro, polo que se aproban medidas de reforzo da protección dos consumidores de enerxía e de contribución á redución do consumo de gas natural en aplicación do «Plan + seguridade para a túa enerxía (+SE)», establece unha nova categoría de beneficiarios do bono social (os fogares de traballadores con baixos ingresos particularmente afectados pola crise enerxética) e establece incrementos nos límites máximos de consumo así como incrementos nas porcentaxes de desconto do bono social.

Se actualmente es beneficiario do bono social seguirás mantendo o dereito a percibir o bono social ata que se produza o seu vencemento. Chegado ese momento, se segue cumprindo os requisitos para ser considerado consumidor vulnerable/vulnerable severo e non pertence ao colectivo de familia numerosa,  de xeito automático percibirá o bono social durante dous anos adicionais (unha única prórroga).

En calquera momento, poderá solicitar a aplicación do bono social baixo as novas condicións, cuxa renovación cada 2 anos será automática de xeito indefinido, sempre que se cumpran os requisitos considerados na normativa de aplicación (RDL 6/2022).

Ata o 30 de xuño de 2024 os descontos do Bono Social serán os seguintes (RDL 8/23):

  • Consumidor vulnerable: o desconto será do 65 %
  • Consumidor vulnerable severo: o desconto será do 80 %
  • Bono social de electricidade para los fogares de traballadores con baixos ingresos  (Bono Social Xustiza Enerxética): o desconto será do 40 % (aplicación temporal ata o 30 de xuño de 2024 do bono social de electricidade aos fogares de traballadores con baixos ingresos particularmente afectados pola crise enerxética. Esta categoría de bono social non ten dereito ao bono social térmico (RDL 8/23) RDL .

Para que un consumidor de enerxía eléctrica poida ser considerado consumidor vulnerable,  deberá cumprir algún dos requisitos seguintes:
 

  •  Que a súa  renda ou, en caso de formar parte dunha unidade de convivencia, a renda conxunta anual da unidade de convivencia á que pertenza sexa igual ou inferior a 1,5 veces o Indicador Público de Renda de Efectos Múltiples (IPREM) de 14 pagas. Cando a unidade de convivencia estea formada por máis dunha persoa, o multiplicador de renda respecto ao índice IPREM de 14 pagas incrementarase en 0,3 por cada membro adicional maior de idade que conforme a unidade de convivencia e 0,5 por cada menor de idade da unidade de convivencia. Considérase unidade de convivencia a constituída por todas as persoas que residan nun mesmo domicilio e que estean unidas entre si por vínculo matrimonial ou como parella de feito nos termos do artigo 221.2 do texto refundido da Lei xeral da seguridade social, ou por vínculo ata o segundo grao de consanguinidade, afinidade, adopción, e outras persoas coas que conviva en virtude de garda con fins de adopción ou acollemento familiar permanente. En ningún caso, unha mesma persoa poderá formar parte de dúas ou máis unidades de convivencia  (1) (2).
     
  •  Estar en posesión do título de  familia numerosa.
     
  •  Que o propio consumidor e, no caso de formar parte dunha unidade de convivencia, todos os membros desta que teñan ingresos sexan  pensionistas do Sistema da Seguridade Social por xubilación ou incapacidade permanente, percibindo a contía mínima vixente en cada momento para as devanditas clases de pensión, e non perciban outros ingresos cuxa contía agregada anual supere os 500 euros.
     
  •  Que o consumidor ou algún membro da súa unidade de convivencia sexa  beneficiario do Ingreso Mínimo Vital  conforme ao establecido na Lei 19/2021, do 20 de decembro, pola que se establece o ingreso mínimo vital.
     

(1)  Así mesmo cando a renda do titular do punto de subministración, ou en caso de formar parte dunha unidade de convivencia, a renda conxunta anual da unidade de convivencia á que pertenza, sexa igual ou inferior a 2 veces o IPREM de 14 pagas e superior a 1,5 veces o IPREM de 14 pagas considerarase con dereito ao bono social (aplicación temporal ata o 30/06/24 do bono social de electricidade aos fogares de traballadores con baixos ingresos particularmente afectados pola crise enerxética. Esta categoría de bono social non ten dereito ao bono social térmico (art.10 RDL18/2022)).

(2)  Os multiplicadores de renda respecto do índice IPREM de 14 pagas establecidos incrementaranse, en cada caso, en 1 sempre que se acredite algunha das seguintes circunstancias especiais: Que o consumidor ou algún dos membros da unidade de convivencia teña discapacidade recoñecida igual ou superior ao 33 %; que o consumidor ou algún dos membros da unidade de convivencia sexa vítima de violencia de xénero, conforme ao establecido na lexislación vixente; que o consumidor ou algún dos membros da unidade de convivencia teña a condición de vítima de terrorismo, conforme ao establecido na lexislación vixente; que o consumidor ou algún dos membros da unidade de convivencia se encontre en situación de dependencia recoñecida de grao II ou III, conforme ao establecido na lexislación vixente ou que a unidade de convivencia estea integrada por un único proxenitor e, polo menos, un menor.


IPREM: Indicador Público de Rendas Múltiples.

Requisitos necesarios para ser consumidor vulnerable severo. Cando, cumprindo os requisitos anteriores, o consumidor e, no seu caso, a unidade de convivencia á que pertenza teña unha renda anual inferior ou igual ao 50 % do limiar que corresponda, o consumidor será considerado vulnerable severo. Así mesmo, tamén será considerado vulnerable severo cando o consumidor, e, no seu caso, a unidade de convivencia a que pertenza teña unha renda anual inferior ou igual a unha vez o IPREM a 14 pagas, no caso de que se encontre na situación do apartado c, ou dúas veces o mesmo no caso de que se encontre na situación do apartado b.

Cando a Administración autonómica ou local cuxos servizos sociais estean a atender o consumidor que teña a condición de vulnerable severo, asuma polo menos o 50 por cento do importe da súa factura a PVPC previo á aplicación do desconto por bono social, e o pagamento quede acreditado ante o comercializador de referencia no prazo de cinco meses dende a emisión da factura.

Encontrarás máis información na sección de  preguntas frecuentes  do bono social.

Descarga aquí o teu formulario para o Bono Social

Cubre, asina e envía o formulario e nun prazo estimado de ata 10 días
recibirás unha resolución a través do correo postal.

Descarga aquí o teu formulario para o Bono Social

 

Descarga aquí o teu formulario para o Bono Social

 

Envía a túa solicitude a través destas canles

Envía a túa solicitude a través destas canles

Área Clientes

Podes cubrir máis rápido a túa solicitude desde Área Clientes onde xa estarán parte dos teus datos e poderás achegar comodamente a documentación

Correo electrónico

Envía o teu formulario xunto coa documentación a: bonosocial@comercializadoraregulada.es

Tenda Naturgy

Pide cita previa na túa tenda Naturgy onde podes cumprimentar a túa solicitude e entregar a documentación requirida

CORREO POSTAL

Envía o teu formulario xunto coa documentación a:

Comercializadora Regulada
Bono Social
Apdo. nº 61084
28080 Madrid