1615651853042
1615652113120
null
Obrir listat FAQs
Factures
Contractes
Productes
Bo social
Altes de subministraments
Àrea Clients
Informació útil
Urgències
Atrás
Sobre les meves factures
Factura Online
Lectura de gas
Consums facturats
Pagaments
Altres
Atrás
Accés a contractes
Dades del contracte
Canvi de titular
Potència elèctrica
Atrás
Tarifa de Llum PVPC
Tarifes de gas TUR
Servei de manteniment
Baixa d’energia o serveis
Baixa per fi de subministrament
Atrás
Bo social elèctric
Bo social tèrmic
Atrás
Alta de Llum
Alta de gas
Tarifes de llum
Tarifes de gas
Serveis de manteniment
Atrás
Consells de seguretat
Mercat regulat i mercat liberalitzat
Inspecció periòdica
Atrás
Atrás
Atrás
Atrás
Atrás
Atrás
Les consultes més comunes dels nostres clients
CORegulada
Obrir listat FAQs
Factures
Sobre les meves factures
Com puc interpretar la meva factura?
Per què varia l’import de la meva factura?
Com puc consultar les meves factures?
Com descarrego la factura, amb o sense signatura digital?
Puc sol·licitar el duplicat d’una factura?
Si ja no soc client, com puc consultar les meves factures?
Què és el Finançament del Bo Social?
Com apliquen l'IVA i la resta d'impostos?
Factura Online
Lectura de gas
Consums facturats
Pagaments
Altres
Contractes
Accés a contractes
Dades del contracte
Canvi de titular
Potència elèctrica
Productes
Tarifa de Llum PVPC
Com es calcula el preu de la tarifa PVPC?
Per què puja o baixa el preu de la tarifa PVPC?
Per què tenim períodes punta, pla i vall a la tarifa PVPC?
Com puc consultar els preus que han aplicat al meu consum en el PVPC?
Qui llegeix els consums per facturar?
Si soc una microempresa, puc contractar el PVPC?
El PVPC permet aplicar la compensació d'excedents?
Tarifes de gas TUR
Servei de manteniment
Baixa d’energia o serveis
Com funciona la baixa d’energia?
Si me’n vaig a una altra comercialitzadora, com demano la baixa d’energia?
Si me’n vaig a una altra comercialitzadora, com afecta la baixa d’energia els serveis de manteniment?
Com funciona la baixa d’un servei de manteniment?
Com demano la baixa d’un servei de manteniment?
Baixa per fi de subministrament
Bo social
Bo social elèctric
Què és el Bo Social elèctric?
Qui decideix si em correspon el Bo Social elèctric o no?
Puc sol·licitar el Bo Social elèctric?
On consulto els detalls del Bo Social elèctric?
Quina documentació he de presentar per sol·licitar el Bo Social elèctric?
A qui he de lliurar la documentació per sol·licitar el Bo Social elèctric?
Quin descompte m’aplicaran al Bo Social elèctric?
Quan em respondran sobre la meva sol·licitud de Bo Social elèctric?
Si em concedeixen el Bo Social elèctric, quan veuré el descompte?
Durant quant de temps m’aplicaran el Bo Social elèctric?
Com renovo el Bo Social elèctric per no perdre'l?
Com sé la data de validesa del meu Bo Social eléctric?
Quin subministrament pot ser considerat essencial i com s’ha d’acreditar?
A qui puc reclamar si hi ha discrepàncies pel que fa al Bo Social elèctric?
On puc obtenir més informació sobre el Bo Social elèctric?
En què consisteix el Bo Social elèctric aplicat a les llars amb treballadors de baixos ingressos? (Bono Social Justícia Energètica)
El descompte del Bo Social elèctric s'aplica sobretot el meu consum?
Bo social tèrmic
Altes de subministraments
Alta de Llum
Alta de gas
Tarifes de llum
Tarifes de gas
Serveis de manteniment
Àrea Clients
Informació útil
Consells de seguretat
Mercat regulat i mercat liberalitzat
Inspecció periòdica
A continuació, et presentem motius pels quals la teva factura pot tenir canvis:
Al mercat regulat, per a la llum, la tarifa PVPC té un mecanisme de fixació de preus establert per l’Administració des de l’1 d’abril de 2014. Amb aquest mètode, el preu de l'electricitat es calcula per a cada hora de cada dia en funció del mercat diari de l'energia.
En el cas del gas, l'Administració estableix les Tarifes d’Últim Recurs (TUR), el preu de les quals fixa actualitzant-lo de forma trimestral si el cost del gas varia a l'alça o a la baixa més d'un 2%.
Addicionalment al cost de l’energia, i per a ambdues energies, el Govern inclou conceptes regulats en les tarifes, tant en el terme variable de consum com en el terme fix, i pot decidir canviar-los en qualsevol moment, tant a l’alça com a la baixa.
Si has canviat la potència elèctrica, és possible que en l’import de la pròxima factura ja vegis reflectit aquest canvi.
El que pagues per estar connectat a la xarxa, és a dir la tarifa d’accés, no canviarà en electricitat si tens igual o menys de 10 kW de potència instal·lada, però en gas sí que pots tenir canvis en la tarifa d’accés segons el teu consum. Un canvi de tarifa d’accés de gas pot suposar un ajustament en l’import de la teva factura. Consulta la teva tarifa d’accés al revers de la teva factura .
El primer que cal validar és el tipus de lectura, que podràs veure a l’apartat Les teves últimes lectures i consum de la teva factura . La lectura anomenada “real” recull el consum exacte que indica el teu comptador, tant en llum com en gas.
En llum, la lectura és real en pràcticament tots els casos perquè els comptadors es poden llegir a distància. D’aquesta manera, les empreses distribuïdores, que són les encarregades de prendre les lectures, poden accedir a aquesta dada fàcilment. Aquesta dada ens l’envien a nosaltres, que l’utilitzem per facturar.
En gas, tanmateix, això no és tan fàcil, perquè els comptadors no es poden llegir a distància, així que ens trobem amb altres possibles tipus de lectura. Pot ser que la teva factura indiqui lectura “facilitada” o lectura estimada .
Si la teva factura recull un període més llarg de l’habitual, és possible que augmenti el seu import, ja que s’han facturat més dies de consum.
Recorda que cada energia té el seu període de facturació, i que aquest està indicat a la teva factura sota del nom del producte.
Revisa si s’ha inclòs algun concepte “nou” a la teva factura de manera puntual, com ara:
Inspecció obligatòria de les instal·lacions: cada 5 anys la distribuïdora de gas de la teva zona és responsable de la inspecció periòdica de les instal·lacions de gas , i cobra els costos que corresponguin a través de la factura.
Quotes d’un pagament ajornat: el cobrament d’algun termini ajornat pot fer incrementar la teva factura de manera puntual.
Cobrament d’una visita de la distribuïdora: com, per exemple, com a resultat del canvi o la reobertura de comptador, la instal·lació de l’interruptor de control de potència (ICP), etcètera.
Recorda que, si recentment has contractat algun servei (Cuidagas, Cuida Luz, Cuidahogar) amb la Comercializadora Regulada, te'l cobrarem en quotes a la teva factura d’energia per facilitar-te’n el pagament.
Per descomptat, canviar els hàbits de consum, com l’arribada d’un nou membre a la família, passar més temps a casa o comprar o substituir un electrodomèstic, també poden causar variacions a la factura.
Si vols més informació sobre les teves factures entra a l’Àrea Clients o des de l’app Comercializadora Regulada.
Descarrega l’app Comercializadora Regulada
T'ha semblat útil aquesta informació?
Gràcies per la teva resposta!
Preguntes i gestions relacionades
rgpdactive true
IDSFACTURA - 1477689799017,1477689799461,1477700932994,1477701235553,1477701236317,1477703987389,1477708270848,1477708268853,1477708348428,1477708347818,147771399324,14777474232907,1477713993247,1615611322387,1615621302314
IDSPAGE - 1477701420168
argssite - CORegulada