Preguntes i gestions freqüents
Preguntes i gestions freqüents
Les consultes més comunes dels nostres clients
Obrir listat FAQs
Factures
Sobre les meves factures
Factura Online
Lectura de gas
Consums facturats
Pagaments
Altres
Contractes
Accés a contractes
Dades del contracte
Canvi de titular
Productes
Tarifa de Llum PVPC
Tarifes de Gas TUR
Servei de manteniment
Baixa d’energia o serveis
Baixa per fi de subministrament
Bo social
Bo social elèctric
Alta nous subministraments
Alta de Llum
Alta de gas
Tarifes de llum
Tarifes de gas
Serveis de manteniment
Àrea Clients
Informació útil
Consells de seguretat
Mercat regulat i mercat liberalitzat
Inspecció periòdica
Urgències
Per què varia l’import de la meva factura?
A continuació, et presentem motius pels quals la teva factura pot tenir canvis:
- Actualització dels preus d’energia
Al mercat regulat, per a la llum, la tarifa PVPC té un mecanisme de fixació de preus establert per l’Administració des de l’1 d’abril de 2014. Amb aquest mètode, el preu de l'electricitat es calcula per a cada hora de cada dia en funció del mercat diari de l'energia.
En el cas del gas, l'Administració estableix les Tarifes d’Últim Recurs (TUR), el preu de les quals fixa actualitzant-lo de forma trimestral si el cost del gas varia a l'alça o a la baixa més d'un 2%.
Addicionalment al cost de l’energia, i per a ambdues energies, el Govern inclou conceptes regulats en les tarifes, tant en el terme variable de consum com en el terme fix, i pot decidir canviar-los en qualsevol moment, tant a l’alça com a la baixa.
- Canvis al teu contracte
Si has canviat la potència elèctrica, és possible que en l’import de la pròxima factura ja vegis reflectit aquest canvi.
El que pagues per estar connectat a la xarxa, és a dir la tarifa d’accés, no canviarà en electricitat si tens igual o menys de 10 kW de potència instal·lada, però en gas sí que pots tenir canvis en la tarifa d’accés segons el teu consum. Un canvi de tarifa d’accés de gas pot suposar un ajustament en l’import de la teva factura. Consulta la teva tarifa d’accés al revers de la factura .
- Tipus de lectura amb què t’hem facturat
El primer que cal validar és el tipus de lectura, que podràs veure a l’apartat Les teves últimes lectures i consum de la teva factura.
La lectura anomenada “real” recull el consum exacte que indica el teu comptador, tant en llum com en gas.
En llum, la lectura és real en pràcticament tots els casos perquè els comptadors es poden llegir a distància. D’aquesta manera, les empreses distribuïdores, que són les encarregades de prendre les lectures, poden accedir a aquesta dada fàcilment. Aquesta dada ens l’envien a nosaltres, que l’utilitzem per facturar.
En gas, tanmateix, això no és tan fàcil, perquè els comptadors no es poden llegir a distància, així que ens trobem amb altres possibles tipus de lectura. Pot ser que la factura indiqui lectura “facilitada” o lectura estimada.
- Període de facturació
Si la teva factura recull un període més llarg de l’habitual, és possible que augmenti el seu import, ja que s’han facturat més dies de consum.
Recorda que cada energia té el seu període de facturació, i que aquest està indicat a la teva factura sota del nom del producte.
- Un concepte extraordinari
Revisa si s’ha inclòs algun concepte “nou” a la teva factura de manera puntual, com ara:
Inspecció obligatòria de les instal·lacions: cada 5 anys la distribuïdora de gas de la teva zona és responsable de la inspecció periòdica de les instal·lacions de gas i cobra els costos que corresponguin a través de la factura.
Quotes d’un pagament ajornat: el cobrament d’algun termini ajornat pot fer incrementar la teva factura de manera puntual.
Cobrament d’una visita de la distribuïdora: com, per exemple, com a resultat del canvi o la reobertura de comptador, la instal·lació de l’interruptor de control de potència (ICP), etcètera.
- Un servei nou
Recorda que, si recentment has contractat algun servei (Cuidagas, Cuida Luz, Cuidahogar) amb la Comercializadora Regulada, te'l cobrarem en quotes a la teva factura d’energia per facilitar-te’n el pagament.
- Nous hàbits de consum
Per descomptat, canviar els hàbits de consum, com l’arribada d’un nou membre a la família, passar més temps a casa o comprar o substituir un electrodomèstic, també poden causar variacions a la factura.
Si vols més informació sobre les teves factures entra a l’Àrea Clients o des de l’app Comercializadora Regulada.
T'ha semblat útil aquesta informació?
Gràcies per la teva resposta!